Han har arrangert hyttemesser siden tidlig 1990-tall og vært med på den mest ekspansive perioden i norsk hytteliv. 14. april åpner han en ny messe på X Meeting Point sammen med kollega Tore Bjørnstad.
– For oss som messearrangører er det hyggelig at flere hytteprodusenter bruker Hyttemessen som lanseringsarena for sine nye grønne modeller. Men Hyttemessen handler om mye mer enn nye typer fritidsboliger. Vårt største publikum er antakelig de som allerede har hytte. Disse skal jo vedlikeholdes, oppgraderes, renoveres og fornyes. Hyttemessen har alltid vært det perfekte sted for å få oversikt over mulighetene, produktene og tjenestetilbudet, sier Levik.
Han ser at mange har vært nødt til å justere hyttebruken sin denne vinteren. Ola og Karis privatøkonomi har fått seg en trøkk med økte kostnader på alle fronter.
– Like fullt er hytta – alle konjunkturbølger til tross – urokkelig forankret i den norske folkesjela, mener Levik. Dragningen til friluftsliv i kombinasjonen med hytta er utrolig sterk. At mange nå har en anstrengt privatøkonomi endrer i liten grad det store bildet. Dagens situasjon betyr for mange mest at hyttedrømmen må forskyves, mener han.